Co dělat se zprávou „Zatápění kotle se nezdařilo. Vyprázdnit popelník "?
Na kotli na pelety Smart Fire vyskočila zpráva prosím vyprázdněte "popelník". Vysypal jsem ho, kotel znovu zapnul a znovu vyskakovalo stejné hlášení, pak jsem vytáhl zástrčku ze zásuvky a zasunul zpět a hláška zmizela. Kotel funguje normálně. Co s tím mám dělat?
V regulátorech kotlů na pelety Smart Fire se objevil alarm: „Neúspěšný pokus o zapálení kotle. Vyprázdněte popelník“. Jak naznačuje první úloha alarmové zprávy, informuje o neúspěšném pokusu o zatopení kotle.
Při každém neúspěšném pokusu o zapálení kotle je vsázka paliva použitého při tomto pokusu shozena do popelníku. Pokud by palivo zůstalo v popelníku, hrozilo by jeho nekontrolované zapálení při provozu kotle - proto alarmové hlášení informuje o nutnosti vyprázdnění popelníku.
Chcete-li ověřit příčinu, měli byste nejprve zkontrolovat, zda Vám nedošlo palivo. Pokud došlo, spusťte po doplnění paliva kotel 3-4x roztápění, dokud není potrubí podavače zcela plné.
Pokud není nedostatek paliva, je třeba také zkontrolovat, zda nebyla překročena maximální teplota kotle a zda není porušena tepelná ochrana STB. Chcete-li to provést, odšroubujte černý plastový kryt na zadní straně kotle a stisknutím tlačítka resetujte STB. Pokud kotel stále netopí, doporučujeme Vám objednat si rozhovor (https://www.hkslazar.pl/zamow-rozmowe) k telefonickému ověření příčiny selhání kotle.